tisdag, mars 24, 2009

Vilka signaler sänder du ?

Jag blev att tänka på det idag efter kommentaren från imorse. Jag vill vara den glada och öppna Göte. Men jag blev idag och fundera på är jag idag det ?
Det är ingen hemlighet att jag har mycket att göra och är ofta stressad och har ett dåligt samvete på vad jag också borde hinna med att göra.
Jag vill ju inte sända signaler som den griniga och tvära Göte.
Jag vill ju vara den som ger energi och inte tar.
För det är ju så att den attityden du sänder utåt så den personen blir du i folks ögon.
De senaste månaderna så har jag hört många säga " Göte du ser trött ut" och då tänker man jösses vad jag måste vara trött om andra ser hur trött jag är.
Ja inte blir man piggare då heller.
Så det är viktigt att man orkar utstråla energi och glädje för då sänder man ju ut att man är pigg, glad och positiv och då är man en person som man gärna vill umgås med.

Ha det bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Göte !
Kom ihåg att du även bör vara glad o pigg när du kommer hem på kvällen så familjen kan njuta av din närvaro.
Vet nämligen av egen erfarenhet att när man kommer hem trött på kvällen efter en lång arbetsdag o slappnar av så är stubinen otroligt kort. ha det bra

Göte sa...

Hej jag tror inte att min stubin är kort där hemma.
Istället så försöker jag lägga undan alla måsten och ger barnen tiden tils det gått och lagt sig. Sen istället tar jag fram det jag måste göra.
Tyvärr är det då tiden med frun som blir lidande.

Ha det bra