onsdag, mars 18, 2009

Flodhästen i Lappforsskogen

Jag har hört rykten om att det sommartid springer björnar i Lappforsskogarna. Men ikväll så var det en flodhäst där.
Den var grön och flämtade som ett gammalt ånglok.
Nå nu skall jag inte skrämma upp halva österbotten i onödan för jag skall erkänna att flodhästen var jag.
Jag var och hälsade på min gode vän Christoph och hans trevliga familj.
Efter middagen så for jag och Christoph och skidade, på de senaste 20 åren så kan mina skidturer räknas på fingrarna men på en hand tyvärr.
Men idag så blev det 8 km i skidspåret och vad skönt, underbart och jobbigt det var.
jag vill tacka Christoph för att han erbjöd mig att komma med och skida.
Jag skriver inlägget nu ikväll för imorgon kan det kännas lite värre. Men det får det göra när man gjort något för träningsvärken.
Ha det bra

5 kommentarer:

Göte sa...

Ingen träningsvärk :-)

Anonym sa...

nämen, flodhästarna i Norden hör hemma på Andelsbankerna.

Göte sa...

Tydligen förvirrat sig lite :-)

Anonym sa...

ja, vi har sett många björnspår i skogarna däromkring :Skrattlas. Sönderrivna stubbar, spår på vägen så vi för ett fasligt liv då vi rör oss där =)

Göte sa...

Ja en sak är säker att om ni hittar sönderrivna stubbar nu så är jag oskyldig.
För en gång skulle höll jag mig ståendes hela tiden. Svårt att misslyckas med så bra spår det var i Lappfors skidcenter.