tisdag, mars 17, 2009

Hälsningar från Jakobstad

Det har varit en lång och intressant dag idag.Klockan 10 så var jag i Helsingfors och jag hade ett möte kl.13.30 så de 3 ½ timmarna dit blev lite långa.
Sen var det ett mycket intressant möte med Sabina på SVEPS.
På tågresan så bråkade det mest hela tiden.
Jag hade tänkte jobba med datorn hela vägen men med en grinig typ framför som la ner ryggstödet så långt det gick och en bänkgranne så fanns det inget utrymme för att jobba med datorn.
Så tågresan kändes längre än vad jag tänkt.
Men nu är jag uppe och avslappnad.
Jag ser fram emot morgondagen och utbildningen som börjar imorgon.
Jag skulle nu gå in på Ålandstidningens hemsida och se om jag fått kommentarer om insändaren om den subjektivarätten men inte heller den var där.
För min insändare om hotet om nedläggningen av hälsocentralen i Godby kunde man inte heller ta del av på deras hemsida. Men kanske det är så att de inte kan ha alla insändare med på insändarsidan för att de skulle bli för många.
Hoppas bara inte de tyckte dom var för dåliga.
Men vill man läsa den så kan du läsa den här. För den satt jag i båda tidningarna nämligen.
Just om risken av nedläggningen av Godby hälsocentral så hörde jag rykten om att minister Katrin Sjögren sagt att det inte är så politiskt.
Hoppas jag hörde fel för är det något som är politiskt så är det nog just det. Men jag satt på tåget med dålig mottagning så jag kan ha hört fel.
Vidare så hade hon sagt att ansvaret är på ÅHS styrelse. Är det inte därför man har ordförande från samma parti som den ansvariga i landskapsregeringen för att landskapsregeringen och ÅHS skall driva samma politik?
Visst hade jag lovat bli snäll med regeringspolitikerna och jag försöker men ibland vill jag ge mina åsikter och synpunkter.

Ha det bra

4 kommentarer:

Anonym sa...

Minister Katrin Sjögren säger att frågan inte är politisk ännu och att nedläggningen bara är ett alternativ som diskuteras internt.
Din insändare var bra!
Hälsa till Jeppis!
/Olivia

Anonym sa...

Dina insändare var nog i papperstidningen.

Anonym sa...

Nog kan man väl var snäll och ändå konstruktiv. E de int det det handlar om? Int behöv man va ilak för att man e politisk.

Göte sa...

Visst är det så och det är som jag skriver i inlägget efteråt.
Men ibland när man inte håller med så måste man säga ifrån.
Men att vara gnällig och besserwisser vinner ingen på.
Och inte ilak heller förresten.
Tack för kommentaren.