måndag, mars 02, 2009

Kan vara mer störande än man tror

Nej det är inte mig jag menar :-) Igår i tåget så blev det att man studera lite olika människor. Jag måste lyfta fram en sak som hände i slutet på resan.
Det satt en man och försökte sova och bredvid satt en ung dam och pratade i telefon. Och vilka uttryck och suckar mannen gav ifrån sig, men hon var så inne i sitt samtal så hon inte märkte varken uttryck och suckar.

Så 20 minuter före vi var framme i Vasa så fick han nog och slet irriterat åt sig sina kassar och väskor och bytte vagn. Sen såg jag inte honom mer.
Okej jag fick väl 3-4 samtal under min resa men jag försökte prata så lågt som möjligt.
Jag försöker så ofta som möjligt att tänka på i vilken omgivning man pratar i mobilen för det kan vara mer störande än man tror.

Ha det bra

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk om alla skulle vara lika fiffiga som du, Göte!
H. Ullis

Göte sa...

Men vilken tur att det finns fler som är betydligt fiffigare än mig också.