lördag, mars 14, 2009

Ännu en...

... en melodifestival är slut. Jag sa före röstningen att skulle bli intressant om Malena Ernmans opera låt skulle vinna och det gjorde den.
Skall bli kul att se hur det går för den i Eurovisions festivalen.
Själv trodde jag ju på Alcazar men så blev det inte.
Men skall svenska folket ha så mycket att säga till om egentligen ?

Säg vad man vill om melodifestivalen, men den har underhållit familjen Winé många veckor och sen var det nog en riktig tur för Sverige att det inte var snälla snälla som vann :-)

Ha det så bra

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vem skall ha något att säga till om i ett land om inte folket?

Göte sa...

Jo men i fråga om musik så tycker jag att 12 olika s.k. expertjuryn så borde ha också en hel del att säga till om.
Just nu är ju egentligen den röstningen bara tidsfördriv.
För man har ju märkt att svenskar inte kan rösta i musik :-)
Och hur många protest röster är med där.

Anonym sa...

Visst kan svenskar musik. Sämre är det med finnarna. Sverige har vunnit fler gånger

Anonym sa...

Protest mot vadå?

Anonym sa...

Det var nog mera tur för Sverige att inte Alcazar vann!

Göte sa...

Oj jag har i misstag klivit på ömma fingrar här :-)
Det var inte meningen. Men med protest så är det sådana som är emot allt vad har eurovisionsfestivalen har att göra.
Sen visst håller jag med om att Sverige har bättre låtar i eurovisionsfestivalen. Men det jag har märkt med att Sverige inte kan rösta är ju att de aldrig rösta som jag vill :-)
Ha det bra.