söndag, mars 01, 2009

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Idag när jag satt på tåget så längtade jag till hotellet ligga på sängen och se på 4:ans och SVT.s sport.
Efter det så skulle jag se på Beck. Trodde jag. När jag kommer in på rummet så ser jag att att de har varken Sveriges 4:a eller SVT.
Nå när jag kommer lite trött och irriterad ner till receptionen så säger hon att de har pratat om att ta in svenska kanaler och att de borde ha det men att det kostar en del.
Då blev jag lite mer irriterad och sa att går man under hotellkedje namnet Best Western så förväntar sig det.
Jo kanske det säger hon men hon försökte trösta mig med att säga att de inte har engelska kanaler heller :-)
Så till min stora tröst så har jag nio finska kanaler, men ena är ju faktiskt då FST så helt förfinskat var ju inte det här hotellet.

Men visst är det så att det första intrycket är viktigt och det är nog det som det blev med det här hotellet. För det var inget välkommen eller sånt. Och visst det var bland de billigaste jag hittade i Vasa så jag borde janske inte heller vänta mig ett SPA.
Men vänlighet kostar inget och det ger så mycket tillbaks.
Jag kommer inte att rekomendera det här hotellet om någon frågar. Men skulle de ha haft någon svensk kanal eller hälsat mig välkommen så skulle inte det här inlägget ha skrivits.
För det är ju så att är man besviken så berättar man åt fler än om man är nöjd.
Ha det bra

Inga kommentarer: