torsdag, mars 05, 2009

Stolt och tacksam

Idag var jag på ÅID:s vårmöte och det var många år sedan senast. Men orsaken för att jag var där ikväll var inte för att hämta ÅID:s årsberättelse som nog är intressant och det alltid lika kul att läsa om alla duktiga åländska idrottare.
Orsaken till att jag var dit ikväll så var att jag fått ÅID:s förtjänstmärke. Jag log lite när jag fick brevet om förtjänstmärket.
Inte för att ironisera över att jag fick det utan mer för att jag trott att ett förtjänstmärke är tack för trogen tjänst.
Men nu har flera rättat mig att så är det inte.
Och det hoppas jag för jag är tyvärr inte beredd att lägga av med simningen ännu.
Nu fick jag höra att förtjänstmärket är för mina ledarinsatser hittills inom simningen.
Men om familjen tillåter så vill jag fortsätta följa mina SIF simmare ett tag till.
Men det var väl 1988 som jag började som simtränare och sen dess har jag väl hållit som tränare inom simningen med några korta uppehåll då jag tränat innebandylag istället.
Men vad jag fått uppleva under dessa år och alla trevliga simmare.
Så jag är otroligt tacksam att jag fått uppleva detta som simtränare. Jag tänkte när jag slutade som simma själv att jag skulle betala tillbaks åt simningen som tränare.
Nu har jag nog betalt tillbaks eftersom jag varit fler år tränare än aktiv.
Men om familjen tillåter så vill jag följa mina SIF simmare några år till.
Nackdelen är ju att de äldre de blir så ökar deras träningsdos.
Men familjen går ändå i första rummet. Så vi får se hur länge jag håller på till.
Ha det så bra.

Inga kommentarer: