fredag, mars 27, 2009

Ny länk

Idag kommer jag att sätta in en ny länk på min blogg. Det är ju som många sett här på min blogg att simningen är en stor del av min fritid.
Ja ända sen 1975 har simningen betytt mycket för mig. Idag då så är jag med och drar SIF simning och tränar lite simmare där.
Jag blev en gång rekomenderad en blogg som heter Lindas simblogg.
Den som ligger bakom bloggen Lindas simblogg heter Linda Laihorinne som är en otroligt duktig simmartjej som bor i Jakobstad och tränar i Uleåborg.

Att vara elitsimmare som Linda Laihorinne är, så är inte något som man gör för skoj skull. Utan att vara bland de bästa damsimmarna i Finland så kräver massor med träning och planering av sin fritid.
En intressant sak med den här simmaren att när jag var på FM i Uleborg mars -05 så la jag märke till en tjej som ofta gick runt med ett stort leende.
Hon hade en positiv utstrålning som jag associera med att simning är glädje. Trots stundens allvar som det nog också är när man är med och kämpar om medaljer.
Men det jag tyckte jag såg då är en som trivdes där i hetluften och såg fram emot det.
Kul också att hon nu har en blogg på svenska.

Gå gärna in på den bloggen och följ en simmares tankar och träningar. Extra intressant är ju att Linda här så att kvalificerat sig till internationella mästerskapstävlingar som kan bli intressanta att följa.
Sen är jag fascinerad av att det faktiskt är ett långt avstånd mellan Jakobstad och Uleåborg och där verkar inte hon se hinder.
Inget gnäll här inte



Ha det så bra

3 kommentarer:

Anonym sa...

Göte. Du var nog kanske en fisk i ditt förra liv,eller om du blir fisk i nästa liv.

Glad firre sa...

En ädel sådan, isåfall. Kanske öring eller så...
lycka till med simmandet!

Göte sa...

Tack och jag kanske var en fisk i mitt förra liv.
Men vet nog inte om det var en öring eller simpa.
Ha det bra.