söndag, december 07, 2008

Trevligt men slitsamt

Igår var jag på kommunens julfest på klippan här i Sund. Efter en slitsam vecka och en stressig dag så var jag inte alls sugen på att fara dit utan helst skulle stannat hemma. Men jag släpa mig dit i alla fall. Men som vanligt när det är Sunds kommuns julfest så var det en riktigt rolig och trevlig kväll. Jag tänkte inte vara så länge där,det bara blev så sen att jag var med och låste stället.
Ja man är ju inte mer än människa.

Men man får vad man förtjänar heter det. Igår var jag ute och festade och hade kul. Imorse klockan 9 vakna jag av en gitarr som sonen fick igår. Så där fick de som köpte gitarren precis som de ville. Att någon av barnen skulle väcka mig med den tidigt på morgonen.
Sen har jag idag brottat med kommunens budget som skall upp i fullmäktige på tisdag.
Och jag kan nog förbereda mig för ett långt fullmäktige och jag vet att många kommer att sucka över mig där, men den här budgeten har sina brister enligt mig så jag kommer inte att tiga mig igenom den.
Men det krävs fler än en för att dansa :-)

Sen har jag skrivit simträning- och styrkeprogram, så att ligga och tycka synd om mig blev bara bara mellan 15.30 - 17.00 idag. Sen fick jag mat i mig och blev som en ny människa.

Men mina tankar efter den här helgen är:
  • helgerna är för korta, borde vara en dag till.
  • vad trevliga människor det finns här i Sund. Fanns så mycket värme på kommunens julfest och det uppskattade jag.
  • att jag definivt måste lära mig och dansa, jag tycker nästan synd om de som bjöd upp mig. Det enda jag kan säga är att jag dansar hellre än bra. Men nu är det så att jag är så grymt dålig. Men som sagt med den goda stämningen som var där så var de som jag dansa med snälla och inte sa något.
Men man skall ju vara snäll före jul så därför berätta dom inget hoppas jag...

Ha det så bra

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men så grymt dålig var du väl inte på att dansa??? Visst var det kul på julfesten och man fick stå sitt kast på söndag då man skulle på jobb...

/ Olivia

Göte sa...

Inte tyckte jag du såg så berusad ut :-) Jag tänkte på omdömet om mitt dansande.
Men julfesten var kul och jag fann Olivia.