torsdag, december 04, 2008

På gång igen

Så nu är jag på igen.
Nu fick jag tid att blogga igen. Det har hänt mycket de här dagarna, och något av dessa hoppas jag återkommer till senare.
Och bra känns det också för som jag nämnde i mitt förra inlägg så var jag och tog lite tester igår. Svar på blod- och urinprov får jag inte förrän 16.12 så då vet jag mer om det.
Men de tog EKG på mig och pulsen där som var 54 och det är jag RIKTIGT nöjd med.

Men det jag också är på gång igen är en insändare. Jag kunde inte hålla mig när jag häromdagen läste en insändare med rubriken "protest mot missbrukarbudgeten".
Så jag kunde inte hålla mig utan nu är jag på gång med att ikväll lämnat in en insändare.
Det intressanta är att insändarskribenten för ca 1½ år sen skrev att Viveka Eriksson är den rätta för det nya ledarskapet.
Men tydligen lyssnar inte ledarskapet på sina egna.
Och tydligen prioriterar inte det nya ledarskapet missbruksfrågor.
Jag kan säga att nu harmar det lite att man inte har möjlighet att vara med i lagtinget, när de skall debattera missbruk på onsdag. Och oj vad jag skulle vilja säga ett och annat. Som vissa liberaler påstod att jag under min tid varit oengagerad, tyst och passiv under min tid i lagtinget. Men tvärtom jag har jobbat nästan för mycket i de frågorna. Jag blev på gränsen till att känna mig inne i förvaltningen, istället för lagtingsledamot.
Men vad har hänt under liberala ledningen ingenting, snarare tvärtom.
Så där skulle jag nu gärna sagt ett och annat. Så hinner jag trots simtävling, 5-års kalas, kommunens julfest och läsa den kommunala budgeten så kommer det ännu en insändare förutom den jag skickade iväg ikväll.
För nu vill jag också säga mitt.

Ha det bra

Inga kommentarer: