söndag, december 21, 2008

Inte högtid för alla

Idag har jag efter en underbar dag för jag har slappat totalt. Umgåtts med familjen, sett på två fotbollsmatcher och ätit god mat.
Nästan så man fått dåligt samvete.
Men sen blev jag att tänka följande att här ser jag fram emot julen, men för många är julen en enda lång pina.
Alla väntar sig att man har familj och släkt att umgås med, men om man inte har det.
Sen finns det dom med någon i familjen som har alkoholproblem och då är en desto längre jul, desto större pina.
Sen finns det de som inte har råd att fira jul.
Det finns flera orsaker som julen kan vara jobbig och dem blev jag att tänka på idag.
Jag och familjen ser fram emot julen men vi behöver också också visa hänsyn till de som inte ser fram emot julen.
Jag begär inte att du skall gå runt och håll igen dina julkänslor men ägna gärna en tanke åt dem som behöver det.

Ha det bra

Inga kommentarer: