lördag, december 27, 2008

Hur gick det sen ?

Jaha hur gick nu cupen i innebandy sen ? Jo jag har nyss kommit hem så det blev en ganska lång dag.
Nå första matchen mötte vi favoriterna nämligen IBK Hammarland så då efter att spelat disciplinerat försvarsspel så med 15 sekunder kvar av första perioden släppte vi in 0-1 målet. Sen orkade vi inte spela lika disciplinerat så vi förlora sen till slut med 5-0.
Andra matchen mötte vi IF FRAMs juniorer och den matchen spelade vi 1-1. Så vi gick vidare på bättre målskillnad.
Men där var det duktiga tjejer och där kom vi turligt undan.
I semin så mötte vi vinnarna i andra gruppen nämligen IF FRAMs damer. Den matchen vann vi med 2-1.
Ärligt talat så tyckte jag juniorerna var bättre än damerna.
Så sen skulle det bli final. Men då var det ett bekymmer nämligen mina spelare har kört hårt nu tre matcher på få spelare. Så deras krafter var totalt slut. Vi förlorade finalen med klara 9-1 och vi mötte ett lag som egentligen är NGD som spelar div1 i finskla serien och eftersom inte mina tjejer orka springa ordentligt så blev det lätt att rulla boll runt oss.
Det har varit en dag med mycket skratt. Så tack Daniela, Julia, Fanny, Kalis, Lotta, Siri, Tanya, Erika och Em för en trevlig dag med mycket skratt.
Det är ett härligt gäng och jag hoppas att vi skall vara med i cupen fler gånger.

Ha det bra

Inga kommentarer: