torsdag, december 25, 2008

Har funnit Jesus



Dagis på påverkar både på gott och ont. Om ont så är det språkbruket som inte alltid är så vackert. Häromkvällen så skulle han sparka "pallen av mig". Jag fråga vad pallen var för något och då var den bredvid sparven. Så tydligen var det meningen med ett b istället för p.

Men nu skall mitt inlägg här handla om något helt annat. Nämligen att vår 5 - åriga Johannes har funnit Jesus.
Eftersom min fru jobbar inom församlingen ( än så länge så iaf ) så är ju hon van att prata med dagisbarn om kristliga högtider.
Tur det för de har måste ha pratat om Jesu födelse på dagis för han är så fundersam på saker nu kring Jesus och allt han kunde göra.
Han har också mycket funderingar kring att Jesus är den enda som kan komma ur sin grav och vem som kan fara upp till himlen.

Men jag undrar nog tomtens funderingar igår när Johannes säger "Jesus hör oss nu".
Men jag är faktiskt imponerad av hur fascinerad sonen är av historien om Jesus.
Det som gör mig glad och stolt är hans vilja att veta om saker. Han är nyfiken och vill ta reda på.

Nu har han funnit Jesus och vill veta mycket, pappa vet inte så mycket men han har en mor som kan berätta mycket och samtidigt så är hon pedagogisk.

Ha det bra

Inga kommentarer: