måndag, december 22, 2008

Nu e jag på väg

Just nu är familjen Winé på väg till Pargas för att fira jul. Nu blir det full fart fram till halv åtta tiden. Spring runt färjan, trappa upp och trappa ner är jag rädd för. Lite åka hiss komer man nog också få göra gissar jag.
Jag brukar vara lite avundsjuk på de föräldrar som kan sitta i cafét och titta lugnt mot bollhavet där deras barn leker.
Men inte våra barn de är överallt, så det är ett litet kondispass som väntar nu.
Men sen ikväll så kommer vi fram till svärmor och svärfar, och efter det kommer frun och jag vara statister, för huvudpersonerna för barnen kommer nu mormor och morfar att vara.
Jag ser också möjlighet till att få ta det lite lugnt, visst datorn är med och lite jobb måste göras. Men annars så är det nog mat och vila som gäller. Jo länk också bör jag få in för nu kommer jag att få god mat så jag måste hålla förbränningen igång.
Svärmor och svärfar har skaffat bredband så jag kommer nog att skriva blogg under juldagarna också.


Ha det bra

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha haa, det där känner jag igen. Alltså åka färja med små barn. Det var en svettig period, som jag lovar dig går över!
God Jul!
/ Olivia

Göte sa...

Jo det blev många kilometrar på färjan igår. Låter skönt att det går över.
Ha det bra.