fredag, december 19, 2008

Imponerande verksamhet

Idag har vi med katapults verksamhet både jullunch och avslutningsglögg. Jag har nu varit med där i en hösttermin, eftersom mitt nya jobb som ungdomslots är en del av katapults verksamhet.
Jag har alltid varit lite nyfiken av katapult, framtidsversktaden och vad annat verksamheten haft för namn under åren.
Men nu har jag en termin fått varit med där i arbetsteamet och jag blir mer och mer imponerad av jobbet där.
Man ser den enskilde ungdomen och vad man köra för just den.
För vi får inte glömma att oberoende om man är i en klass, arbetsgrupp eller med i en förening så är vi alla enskilda individer och har olika behov.
Så skall gruppen må bra så man se de individuella behoven. Det är katapult bra på och det gör att jag trivs på katapult, för där får jag jobba med att göra mitt för att hjälpa ungdomen.
Nu går våra ungdomar på 2 ½ veckas ledighet och jag kommer att sakna dem.

Ha det bra

Inga kommentarer: