onsdag, december 10, 2008

När politik inte fungerar

Idagens nyan så är det en insändare riktad till mig. Eller egentligen en replik för en insändare som jag hade i måndags.
Med rubriken "inte relevant med parti". Och jag håller med om att inom missbrukspolitik så behöver eller skall det inte vara partipolitik.
Och det har egentligen inte heller från min del.
Förutom en viss bitterhet mot liberalerna och en viss lagtingsledamot som körde lite ful populistisk politik mot mig tidigare när sossarna satt i regeringen.
Därför hade jag en liten insändare nu lite riktat mot liberalerna.
Men annars så tycker jag inte om när missbrukspolitik tas in som partipolitik. För alla vill göra sitt bästa för de som hamnat i ett missbruk och då behöver man inte ha en verbal pajkastning om en sådan sak.
Det här är en allvarlig sak och jag gillar inte om man lovar sådant som man ändå sen kanske inte kan hålla.
Okej visst finns det politik i missbruksfrågor som straff eller vård. Hur mycket insatser skall man sätta in.
Tvångsvård eller inte.
Men jag är inte 100 % på att det är parti beteckningen som skall avgöra där.
Jag vet att jag har samma värderingar som vissa borgare, men sen kanske inte håller med alla om allt där i mitt parti.
Visst finns det så i andra frågor också, men i missbruksfrågor kan jag inte kompromissa, så är det bara.

Ha det bra

Inga kommentarer: