lördag, december 13, 2008

Familjen i första hand

Jag har inte bloggat på några dagar. Men i torsdags fick jag faktiskt en tanke. Vi var iväg med yngste sonen på hans julfest och oj var han duktig.
Men sen på kvällen kroknade jag redan 20-tiden, så när barnen la sig vid 21-tiden så gick också och jag sov redan 21.30 -tiden.
På morgonen så fick jag mig en liten tanke igen på familjen. Jag jobbar far runt och flänger, visst trivs jag med det.
Men när umgås jag med familjen ?
Jag fick en kommentar för ett tag sen om när jag träffar barnen. Och visst mår vi alla bra här hemma.
Men någon gång måste familjen känna att de kommer i första hand.
Så då tänkte jag att denna helg skall vara familjens.
Så det börja igårkväll så for frun och jag ut på middag, därefter på nattklubb och lite styrdans.
Idag så blev det pepparkaksbak och ikväll bjöd vi över våra goda vänner som bor här i byn på glögg.
Imorgon får jag se vad som händer men jag tror det fortfarande blir familjen i första hand.
Det gäller att ta vara på varandra.

Ha det bra.

Inga kommentarer: