lördag, maj 31, 2008

sol och värme


Vilken dag det har varit idag. Själv har vi mest njutit av den. Och den här bilden tog jag idag på eftermiddagen av barnen. Men när jag låg på trappan så börja jag tänka på de som sprang stockholm maraton idag. Visst är jag avundsjuk på dem som är i sånt bra skick att man ger sig in på de tuffa 42195 meter som de löper. Men oj vad tufft det måste vara i den värmen. Samtidigt börjar jag fundera lite på vad jag vill mig själv för illa eftersom jag har en dröm att springa stockholm maraton.

Men då vet man ju att:

-stockholm maraton är en folkfest.

-är man i så pass tränad att man vågar springa ett maraton så är man i bra kondition och det är ett friskhetstecken.

- man söker som människa ständigt nya utmaningar.


Visst njuter jag med att kunna leka och ha kul med barnen i värmen.

Men samtidigt så ger det ju en kick om man skulle vara så tränad att kunna springa denna folkfest trots värmen.


Ha det bra

Inga kommentarer: