måndag, maj 05, 2008

40 års kris eller allmänt knäpp?

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så skall jag på lördag springa en halvmara och eftersom jag varit tränare åt andra så har jag tänkt att det här skall jag fixa relativt bra själv med att lägga upp träning åt mig. Men idag så tänkte jag då gå in på en hemsida http://www.marathon.se
och och se vad de skrev där om träning sista veckan inför en halvmara eftersom jag har en stor respekt för loppets maxtid. Där skrev de då om stegringslopp på ca 100 m. Stegringslopp är då att man ökar upp farten successivt till max på slutet. Så jag ger mig iväg till en vägstump där nästan aldrig någon rör sig.
Vad händer idag?
Bilskolebil, cyklister och bilar kommer förbi när jag håller på med mina stegringslopp.
Då kan man undra vad de tänker jag Göte Winé springer där och leker något och tror att jag är något speciellt med min löpning.
Men visst måst ju någon ha tänkt att nu har Göte Winé fått sig en rejäl knäpp eller så har han kommit in i 40 -års krisen.
Men det bjuder jag på.
Nå inte är jag något mer än att jag på lördag har en tuff uppgift att fixa maxtiden och är fokuserad på att fixa den.
Hur mina stegringslopp gick ?
Jo jag fick ont i höger knä knä och vänster höft!!! Så i fortsättningen lägger jag upp min egen träning som jag gjort tidigare. För min kropp är nog inte gjord för att klara program som de gör upp för löpare där.
Det viktigaste är nog att man lägger upp efter vad man klarar av själv. Så nu får jag se hur jag lägger upp träningen resten av veckan oberonde hur marathon.se skriver.
Ha det bra.

3 kommentarer:

Dez sa...

Håller tummarna för dj, ha det gött!

Göte sa...

Tack det kan jag behöva. Sen på eftermiddagen när det är över skall jag ha det gött.
Ha det bra.

Anonym sa...

Du börjar väl aldrig bli gammal????? Vi syns imorgon!