onsdag, maj 28, 2008

Innebandy

Jag började med innebandy som spelare på mitten av -80 talet som jag var med ett kompisgäng och spelade. Jag kommer ihåg hösten -85 när jag skulle komma hem från skolan ( studera då i Norrvalla i Österbotten) på simtävling och for på fredagen och stod i mål. Och när jag skulle ta en boll så landade en spelare på min hand och jag fick sprickor i fyra fingrar. Min simtränare var inte så glad när jag måste stryka mig på lördagens sträckor. Men jag hade så dåligt samvete och simmade 400 frisim på söndagen. Det loppet visste jag vad smärta var. Men det blev ett rejält åländskt åldersklassrekord minns jag.
Så ända sen dess har jag på olika sätt varit involverad inom innebandyn. För tillfället sitter jag i Ålands innebandyförbund styrelse och jobbar nu med ett projekt att utveckla samarbete mellan de olika föreningar som leder till att de som vill satsa skall få möjlighet till lite mer träning. Idag hade vi en utvärdering av tillsammans med representanter från de olika föreningarna av det första året och det som var kul är att de mesta tongångar var positiva och att de se en fortsättning.
Visst kom det också fram sådant som vi skall förbättra och egentligen tur det för nog skulle jag bli lite orolig om man kommer till en utvärdering av ett första år och allt är bara positivt.
Framtiden kommer av sig själv, framsteg gör det inte.
Ha det så bra

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var roliga tider, inte så seriös satsning kanske men vi fick ju motion iaf. Hälsningar: Målkungen ;)

Göte sa...

Ja du var ju värsta målkungen. Jösses vilken kul tid det var.
Ha det bra.