fredag, maj 02, 2008

Simavslutning

I tisdags så hade vi i SIF simning simavslutning och jag har just roat mig med med att räknat ihop lite statistik.Under våren så hade vi 80 st. anmälda och av de så var det 42 flickor och 38 pojkar och den äldsta är född -94 och den yngsta 03.
Vi hade simmare med ifrån Vårdö, Saltvik, Jomala, Sund, Geta och Finström.
Nå det här är ju egentligen onödig fakta för det viktigaste är väl om de lärt sig något och det viktigaste är nog att man får hoppas att de haft kul.
Att de lärt sig något så vet jag för på avslutningen så tog sig alla fram 25 meter 5 av dem hade platta till hjälp. Sen så ser man hur alla har utvecklats under här året. Sen får man hoppas att det kommer i höst igen för då är det ett betyg att de trivts.
Men självklart att de trivts med ledare som Roine, Micaela Neta, Marika, Erika, Greger och mig. Sen så har vi haft Sisa som hållit reda på oss ledare.
Jag tror nu det är 3 ½ år sen Sisa, jag och Larse startade SIF simning och jag kan lugnt säga att det är nog ett av de bästa beslut jag gjort.
Ha det bra.

Inga kommentarer: