lördag, maj 17, 2008

Hälsningar från Pargas

Det blev bråttom igår så jag hann aldrig skriva någon blogg igår. Igår eftermiddag så åkte vi med färjan från Mariehamn - Åbo. Vill inte göra reklam men färjan var röd :-) Men man har märkt nu att skolresorna till Åland går på för fulla muggar. På färjan hem så jag upp till 10 bussar som skulle hemåt. Sen på färjan började jag fundera på vilken guldklimp egentlgen skolresor skulle kunna vara för Åland. Vi satsar inte mycket men ändå generar det redan en hel de till Åland. hur skulle det bli om man valde att satsa på mer på de grupperna? En till turistgrupp som det borde satsas mer på är ryssarna. det är många ryssar som är ut och reser, och hur många av de känner till Åland ? Imorgon skall jag ta en biltur till Borgå och då se om jag hittar till att beöka släkten. Ha det bra.

Inga kommentarer: