söndag, maj 11, 2008

Kungsholmen runt

Igår var jag och en kompis och sprang Kungsholmen runt och början kändes bra, men käslan och värmen höll på att knäcka mig. Jag starta med ett behärskat tempo tyckte jag men jag kände efter ett par kilometer att det var varmt och att kommer att bli ännu varmare så jag försökte behärska mitt tempo. Men 10 km gick på 61 min och det kändes bra antagligen för bra för tempot var nog lite för hög med tanke på värmen för jag svettades enormt. Så efter ca 11 km så började jag känna av krampkänningar i ena främre lårmuskel, så jag måste dra ner tempot så pass att jag inte ens vågade springa i de brantaste uppförsbackarna utan valde att gå i de två backarna för att slippa krampen.
Mitt mål var 2 timmar och 15 minutrar och jag klarade det nästan. På min klocka så tror jag det tog 2 timmar 15 minutrar och 8 sek. Men sen vet jag inte vad deras officiella tid blev.
Jag är jättenöjd med loppet för att nu 10:nde maj springa ett halvmaraton i 24 graders värmde tog helt klart på.
Sen vill ge eloge till min mycket gode vän Jonas som var med och sprang sin första halvmara på 1,57. Mycket imponerande tycker jag. Idag nu exakt 26 timmar efter målgång så är vi inte avskräckta utan tvärtom så funderar vi på nästa halvmara.
För med att träna kontinuerligt med mål i sikte så är bara positivt.
Ha det bra.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Självklart ska vi göra om det! Din målgång såg bra ut! Kolla själv:

http://www.kungsholmenrunt.se/Main/ShowNews.asp?NewsId=749

Tack för en trevlig helg som gav såväl mersmak som träningsvärk.

Anonym sa...

Hej! Självklart får du länka! Kul att du också skriver om loppet. Tänk att det var en socialdemokrat jag slog på upploppet. Det ger ju föraningar om valet 2010 :)

Christoph Treier sa...

Grattis Göte! Du nådde ditt stora mål och jag kan tänka mig att det känns fantastiskt att titta på målgången då och då. Vilken motivationsbomb!!

Göte sa...

Till Magnus så är jag glad att du får känna hur de känns att besegra en socialdemokrat för det händer ju inte så ofta :-)

Göte sa...

Ja Jonas vi skall göra om det här det var en stor upplevelse men sen var det nog lite synd att de inte filmade starten istället för jag tror tekniken var bättre där:-) Och nu skall man inte säga att det är omöjligt, utan istället att det skulle kunna funka om....

Göte sa...

Tack Christoph men jag vet faktiskt inte om jag vågar se så ofta på den för så där jäkla slut har jag aldrig varit. Så den videon på minner mig om smärta, svett och stolthet.

Anonym sa...

Hej och grattis till ännu ett väl genomfört lopp. Avser göra säsongsdebut onsdag nästa vecka (21/5), av alla ställen i Sund, Tranviklunken. Utgår från att du deltar om du inte har annat för dej, sträckan 11 km borde ju vara en barnlek för dej. Funderar på om jag ska delta i motions- eller oldboysklassen, men troligen blir det motionsklassen, jag har ju faktiskt inte ens fyllt 40 ännu.

Göte sa...

Oj Bodil vad jag saknat dig och det är ju många år sen. Det intresanta att dagen efter du skrev denna kommentar så körde jag bil i vårt område där vi var sambos. Vårt hus i Vårberga renoveras just nu. Tyvärr kommer jag inte att kunna delta i tranvikslunken för
1) jag har inte känt mig 100% på G efter Kungsholmen och känt mig sliten i höger bakre lår.
2) Finns risk att jag måste sitta och jobba då.
Jag hade själv velat ställa upp i tranvikslunken men tyvärr blir det nog inte.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.