lördag, maj 03, 2008

Underbar dag

Idag så har jag haft en underbar dag. Jag har varit med äldste sonen och metat. Det var första gången han var och meta och han fick en aborre !!! Och en stor en. Man vet ju att storfiskare tar i även så sonen för han skrek " PAPPA TA BORT DEN FÖR DEN ÄTER UPP MIG" med rädsla i rösten. Visst var det en stor aborre på ca ½ kg. Men ändå ingen risk att den skulle äta upp honom. Men som tur var så satt den bara lätt i så vi kunde låta den simma iväg igen sen.
Hur det gick för mig ???
Nå det är ju inget viktigt för är det inte viktigaste för fiskeguiden att den som är med får fisk :-)
Sen var Johannes med mig till Jan-Karlsgården när jag jobbade där en stund idag. Sen är en person som betyder mycket för vår familj här och hade tid att äta middag här. Kan det bli bättre ? Ja jag tror inte att det är mycket som slår denna dag. För den har varit helt underbar. Livet är inte de dagar som gått utan de dagar man minns.
Ha det bra.

Inga kommentarer: