måndag, maj 05, 2008

Ishockey - VM

Varje år så ser jag fram emot ishockey - VM och man har alltid guld drömmar. Men Finland är egentligen inte ett vinnarlag med vinnarskallar. Men jag hoppas ändå varje år. För ser man nu sen det magiska året -95 som Finland senast blev världsmästare så har Finland varit i otroligt många finaler men nej ändå inget guld.
Men orsaken till inlägget i bloggen är ju nu då att man har det i Canada för första gången. Och visst är det bra på ett sätt att det är i Canada för steget för de som åker ut i NHL så är ju mindre om det är då i Canada.
Sen kan ishockey-VM få en högre status "over there".
Men jag då ? Nu är det ju i stort sett omöjligt att följa med eftersom matchstarten är så otroligt sent.
Visst har man suckat förut när jättespännande hockeymatcher kan vara en lördag eller söndag kl.15.00 när solen skiner ute.
Men nu saknar jag hockey-VM för jag inser att det blir mest att kolla text-tv på morgonen hur det gått natten innan.
Men då hinner jag ju med annat på dagen om jag skall se något positivt på det.
Ha det bra.

Inga kommentarer: