torsdag, maj 01, 2008

10 dagar kvar

Jag började för snart två år sen att motionera lite för hälsans skull. Sen blev det mer och mer motionerande.

Nu har det blivit ganska mycket mer, för jag tittade just över min träningsstatistik som jag började med från januari - 07. Och en hel del träning har det blivit sen dess nämligen 347 timmar träning som blir 21 timmar i månaden och lite på 5 timmar i veckan.

Jag har också upptäckt hur skönt och avkopplande det är med att fara iväg på en länk . I oktober -07 hade jag en utmaning att jogga igenom kanonloppet dvs att inte måsta börja gå och det klarade jag och kom i mål på lite över två timmar. Sen i vintras vill jag utöka min utmaning inom motionsidrotten och då passade jag att samtidigt utmana en kompis om att vi skulle springa halvmaran kungsholmen runt. Nu är den skrämmande nära och jag tänker på den ofta.

Det jag inte visste när vi anmälde oss var maxtiderna för loppet som säger att halva loppet måste klaras inom 75 min och halvmaran inom 2 ½timme. Jag är ingen snabbspringare med min kropp. ´Men nu är inte sträckan utmaningen utan mer tiden. Nu då har jag förberett mig med 146 timmar löpning sedan januari -07 så sträckan klarar jag nu går jag mest och tänker på farten. Men nu är det bara 9 dagar kvar sen så skall jag och Jonas stå på startlinjen och fixa vår utmaning som jag ser fram emot. Men jag vill inte bli bortplockad pga av tidsgränsen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tiden blir inga problem!! Om du fixade kanonloppet så fixar du det här. Tänk så gott ölen ska smaka efter 21 km... Fokusera.

Göte sa...

Fokusera !!! Skojar du jag har hotellvouchern färdigt i kavajfickan :-)