tisdag, maj 20, 2008

Tillbaks

Varit tyst ett tag från mig för jag varit bortrest från i fredags till att komma hem härom natten.
Men det här inlägget kommer att ha temat tillbaks.
Tillbaks 1
I Söndags så skulle min fru till Borgå och då passade jag och Johannes på att komma med.
Lite speciellt för min del faktiskt eftersom jag skolåret 87-88 studerade i Borgå. Mina färder dit de senaste 20 åren har varit lätträknade.
Det var en speciell känsla att rulla runt med bilen förbi Borgå Svenska folkakademi, Vårberga där vi alla bodde och simhallen där jag avverkade många kilometrar.
Och visst log jag lite när jag gick med sonen och slängde ett öga på Grand och alla kvällar där OJ OJ. Men när jag såg på huset så kom jag att tänka på att det var många år sen som man tillbringade nätter på den nattklubben :-)
Nå efter den sentimentala turen runt Borgå (på den turen räknade Johannes att vi passerat 5 lekparker som han tyckte vi verkligen kunnat stanna vid) och minnena därifrån.
Så skulle jag fara och hälsa på min faster Göta som bor (trodde jag)ute i Kardrag i Borgå landskommun.
Tillbaks 2
Nå senast jag var dit så var ca 10 år sen när jag då jag skjutsa min pappa och farbror dit. Och då hittade vi dit bra, men nu var det inte inte lika lätt men sen hittade jag en kartbok och den hjälpte mig att hitta rätt.
Men sen när jag kom dit och träffade Göta så berätta hon att där bor hon inte nu, utan att hon bor inne i Borgå och de var på väg dit nu. Men vilken tur att hon var därute när vi kom dit.
Men det var ett kärt återseende.
Efter det fick Johannes fara till en lekpark så han skulle få något extra av sin Borgå resa.
Tillbaks 3
Sen hemresan igår var första gången (som jag minns iaf) sen vi fick barnen Johannes och Alexander som vi åkte hem med nattfärjan och visst var det lite speciellt att bära ner barnen till bilen från hytten. Och eftersom jag har ett dåligt minne så kommer vi nog kanske att åka hem den turen igen för den kändes kortare så här än att åka och vara vaken hela vägen.
Ha det bra.

Inga kommentarer: