måndag, februari 02, 2009

Jösses vad har jag gett mig in på egentligen

Idag jobb och efter det så simmade jag ett pass själv innan glada simmare kom till sin träning. Det är lite mycket nu med mina kära SIF simmare. Men jag skall inte gnälla för jag har valt det själv. Men lilla SIF växer och blir större för på lördag vi att ha 10 simmare med i utmanartävling på lördag i Mariebad.
Just den här helgen så har vi en verklig träningshelg med SIF simmarna vi börjar lördag kl.9 och slutar dagen sen ca 12 timmar senare.
På söndag börjar vi kl 10 och dagen slutar sen kl.17.
Under helgen kommer det att bli ca 7 timmar simning, och utöver det så skall vi lära oss grunder i stretchning och varför man skall göra det.
Sen på söndagen kommer vi att ha lite mentalträning där vi bl.a. skall prata om glädje med idrott, koncentration och jobba lite med deras självförtroende.
Simmarna som kommer att vara med så är födda mellan 1994 - 2000 så vi kommer inte att träna hårt utan vi skall ha en rolig och lärorik helg.

Men dess förinnan så skall jag hinna med att fara på seminarium om "offentlig verksamhet i privat regi - en möjlighet?" på onsdagkvällen och sen torsdagkväll så skall jag hålla en föreläsning.
Så nu är det vardag och full fart.
Så ibland funderar jag egentligen vad jag har gett mig in på ? För varför kan jag inte vara en som ligger hemma på soffan och hinner läsa tidningarna.

Ha det så bra

Inga kommentarer: