torsdag, februari 12, 2009

Det är nog dags nu


Jag tror jag har skrivit om det förut men det är nog dags för mig att nu dra ner på tempot. Eller kanske att prioritera vad som är viktigt, och vad som inte är lika viktigt.

Är det värt att stressa på som jag gör nu?

Jag tror inte det. Idag var jag till diabetessköterskan och hon fick mig att fundera till. Jag måste nu ge mig mer tid till träning och familjen. Är det värt att jobba med allt från att man stiger upp halv sju tiden tills man går och lägger sig 23-tiden.

Det är nog dags för mig att fundera över vad jag gör, men framför allt vad är värt den tid jag lägger ner.
Ja pengarna är det ju inte för det mesta är oavlönat ideellt arbete. Men det är nog glädje, ansvar och uppskattning.
Glädjen och uppskattning får jag av simningen där jag får både och, av att vara ledare inom idrotten.

Mina kommunala uppdrag så får ta hela rasket nämligen då glädje, ansvar och uppskattning.
Ansvar känner jag att jag har eftersom jag fick tredje mest med röster i kommunvalet så vill de nog att jag skall göra skäl för mina röster. Därför har jag tagit ansvaret att leda social- och omsorgsnämnden samt byggnadskommittén för Tallgårdens om- och tillbyggnad.
Med att leda de tre grupperna grupperna så har jag fått träffa många trevliga personer som ger mig glädjen.
Uppskattning är det jag känner att få leda de tre grupperna och för allt det förtroendet jag fått.
Som ni förstår så är det inte lätt för mig att börja prioritera, men jag vet vad som är viktigt för mig och det är min familj. Att familjen Winé får vara friska och där måste jag också inkludera mig själv.
Nämligen att ge mig och familjen tid.
För utan dem och deras glädje så skulle jag ha de. fina tillvaro jag har.


Ha det så bra

Inga kommentarer: