söndag, februari 15, 2009

Trött och nöjd

Imorse när familjen Winé vaknade vid 10-tiden så var vädret så bra att jag bestämde mig för att ta motorsågen och fälla ett par träd så att jag får början till lite ved för nästa vinter.
Men när jag kom ner på isen så såg jag all ris och buskar som jag också måste passa på att ta bort nu medan det är is på träsket.
Så det blev full fart fram till middagen kl.17 idag. Och det blev en rejäl rishög som förhoppningsvis kan eldas upp nästa helg.
Visst fick jag en liten blivande vedhög också men det viktiga är ändå att det det blev snyggare nere vid stranden.
Veden så hinner jag lagra upp under fler helger.
Men skönast är det för samvetet att jag äntligen får lite gjort här hemma.

Hoppas jag får fler sådana här helger.
Ha det så bra.

Inga kommentarer: