torsdag, februari 26, 2009

Våga dansa


I går morse så kunde jag inte hålla mig utan jag måste läsa text-tv hur det gått för mitt Arsenal i champions league ( de vann ju så klart :-) ).
Men när tv:n kom på så var det om barn i skolan som lärde sig styrdans (vill du lära dig mer om vad styrdans är så kan du göra det här ).

Just att lära sig dans i skolan så är nog viktigt för ens självkänsla. Tänk bara sen när man blivit 18 och är på krogen så kan man dansa så är det ju trevligare att dansa än att sitta och dricka sprit.
Man vågar också bjuda upp nykter om man kan dansa så det är nog bra om man verkligen lär barnen dansa styrdans.
Men då skall man ju lära barnen det och inte bara ha dem att prova en lektion där man fnissar och är generad hela lektionen, för de lär de sig inte där.

Man pratar om vad man gör för att få ner alkoholkonsumtionen och droger bland de unga. Och med "flirt- och danskurser" dvs lära sig ta kontakt med partners. Så är jag övertygad om att man skule få ner alkoholkonsumtionen bland de unga. Inte bland alla utan bland många. För visst är det ju många tonåringar som dricker alkohol för att våga ta kontakt med en partner.
Tänk om man skulle ha varje år på alla hjärtans dag en flirt och dans temadag i alla högstadieskolor på Åland.

När jag jobba som fältare så starta vi en kärleksdag på alla hjärtans dag på bion, men de dog ut sen när inte vår samarbetspartners inte ville vara med längre.
Men då var det gå två och betala för en om man var på en s.k. "date".
Jag tyckte det var en kanongrej och jag hoppas det skulle kunna börja leva upp igen för det är det är viktigt att man lär sig att vara på "date".

Med att bjuda ut och kunna dansa. Okej jag vet att det här inlägget låter lite gammaldags men jag hoppas att dagen unga skall lära sig att umgås igen. Och att lära sig ta kontakt med varandra utan MSN och messande.


Ha det så bra

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättebra skrivet! Håller helt med dej. Du har fina åsikter.

Göte sa...

Jag tackar och bockar