onsdag, februari 18, 2009

Helheten är otroligt viktigt


Jag skrev i ett inlägg i lördags att det skulle komma en norsk simklubb på träningsläger till Ålands idrottscenter och i måndags så tränade de före oss.
Först måste jag säga att jösses vilken teknik de hade !!!
De var Asker simklubb som var här med med 18 simmare och de var alla duktiga och imponerade på mig. Men det är inte det som det här inlägget skall handla om utan om service.

För när jag pratade med deras tränare Johan Björkegren så måste jag bara fråga varför Ålands idrottscenter ? För de har ju faktiskt hamnat att rest ganska långt för att komma hit.
Men orsaken till att de valde lilla Godby på lilla Åland så var en fin simanläggning och att alla prata om hur bra maten är där.
Och det är som jag alltid har sagt när jag jobbade med i driftsbolaget styrelse att helheten är viktig.

Jag fråga Johan om maten efter förväntningarna och de var väldigt nöjda med maten.
Men det är så att vill man fara på träningsläger så vill man att allt skall fungera. Därför är det viktigt att när vi på Åland får idrottsgrupper på besök så måste vi ge dem service.
Jag kommer ihåg våren 2003 när jag hade besök av Storvretas F-18 års lag som var här på träningsläger med mina tjejer som jag då tränade.
På lördag förmiddag bestämde vi oss för att lyxa till det för våra för Storvretas tjejer och de skulle få fara ut och äta. Så jag börja ring runt.

Tyvärr finns det inte så många matställen här vid halv sju tiden på lördag kväll. Men rekordet var när jag ringde ett ställe som skulle stänga halv åtta. Jag fick till svar att kocken skall på fest så de tar inte emot så stor grupp så sent!!!
På det sättet får vi inte hit fler läger. Men Ålands idrottscenter har och säljer helhet och de kommer de lång med, men tyvärr inte tillräckligt för att tillfredställa Finströms kommun politiker.

Så krama gärna en idrottsturist så att de vill komma hit igen. Var bara lugn jag kramade ingen från simgruppen.
Men jag var artig och gav dem uppmärksamhet.

Ha det bra

Inga kommentarer: