fredag, februari 20, 2009

Tack snälla du

Idag när jag var till och handlade så var jag trött, hungrig och lite stressad. Men sen när jag handlat färdigt och jag fasade mig över hur dyrt det blev. Men när jag betalat så hörde jag någon som lät lika mjukt som bomull i mitt öra.
Kassörskan sa "tack snälla du". Det lät så bra för mig inte bara för att hon bekräftade mig utan hon sa tacka mig för att jag var snäll¨.
All stress och trötthet var som bortblåst. Jag blev glad och pigg för vilken bekräftelse hon gav mig. Okej visst vet jag att hon säger säkert det 100 gånger samma dag.
Men jag tror att över 90 % så blir nog lika glad och tacksam som mig. Det här inlägget är kort men jag hoppas det säger mer.
Kassörskan sa tre ord åt mig som värmde mycket. Så tänk på det att bjuder du på dig ett litet tack åt någon, så kan det betyda desto mer för den som ordet "tack".

Ha det så bra

4 kommentarer:

Göte sa...

Apropå bomull i öronen.

- Vet du vad man kallar en tjuv med bomull i öronen ?

Du får gärna gissa för svaret med en kommentar. Om inte det rätta svaret kommit föe söndagen så kommer svaret som en kommentar här på söndag.

Ha det så bra.

Göte sa...

Vad som helst för den har ju bomull i öronen så den hör ju ändå inte vad du kallar den :-)

Anonym sa...

Hej Göte!

Nalle Puh säger att människor är varelser som har ludd i öronen, underförstått att de inte är särskilt bra lyssnare.
ha det gott i snösvängen!

Göte sa...

Kloka ord från en som kommit från varmare breddgrader.