fredag, februari 06, 2009

Blev inte mer i plånboken i alla fall

inte blir det mer i plånboken i alla fall. Jag satt sent igår kväll och lyssnade på bandningen av radio åland och programmet argument.
Där handlade det om ÅHS avgifterna och höjningarna av dem.
Och jag blir lite ledsen på avgiftshöjningarna som regeringen gör nu. Jag förstår inte syftet med det egentligen.
Nå inte är jag dummare än att fatta att de vill ha mer intäkter. Men varför kan man inte istället se på utgifterna istället.
Är det inte dags att man börjar diskutera vad skall vi ha för vård på Åland. Och vad kan man köpa utifrån.
Jag kommer ihåg när jag satt i ÅHS styrelse och sänkte avgifterna 2006 så sa nuvarande ÅHS ordförande att man kan inte bolla med avgifterna upp och ner hela tiden. Då satt han i opposition.
Nu höjer man avgifterna 2 år senare. Så nu går det bra att bolla med avgifterna.
Liberalerna lovade i valet att det skall bli mer i plånboken. Men de kan nog inte ha menat den enskilde ålänningen för de har de nog mest bara höjt deras avgifter hittills.
Så inte blev det mer i plånboken för den enskilde ålänningen.

Ha det bra

Inga kommentarer: