söndag, februari 08, 2009

Katapult



Jag har nu jobbat sen augusti med i katapultgruppen. Det är med en stolhet jag jobbar med den gruppen.
Katapults ungdomar har jag länge velat jobba med, men jag visste mindre om kollegorna.
Men efter 6 månader tillsammans så kan jag intyga att det är fantastiskt gäng att jobba med.Visst så har jag sagt om arbetskollegor tidigare också.
Men att det var en sådan här proffessionalitet hos mina kollegor trodde jag inte förrän jag börja jobba där.
Det måste ju faktiskt ha varit en tanke bakom att fått ihop den här arbetsgruppen.
Med den mix av personligheter i personalen så når man alla ungdomar i gruppen.
Blandningen av pedagoger, hantverkare och yrkesmänninskor så lyfter man ungdomar på ett fantastiskt sätt.

De ungdomar som går på katapult är inte de lättaste utan du måste ha en otrolig fingertopps känsla att lyckas med att nå önskat resultat.
Jag kan erkänna att det är vissa saker som jag var skeptisk när jag började på katapult, men jag kan nu säga att jag hade fel.
En sak av dem är vinsten att se helheten med där man jobbar nu vilket jag inte trodde på när jag började där.
Det är Ålands fredsförening Emmaus som har Katapult under sina vingar.

Jag trodde som sagt inte riktigt på det när jag började där, men det finns en stor vinst i det och det är den interna praktiken.
Genom föreningens fina och breda arbete så finns det stora möjligheter till olika enkla lösningar för en vinst situation för både ungdom och organisation.
Som sagt jag är omgiven av en bra kollegor och organisation och därför är det lätt att det hörs gott om en. I fredags i radion så fick jag oförtjänt med utrymme i ett reportage för det är katapult som organisation som behöver lyftas fram.

Så det blir lätt att tänka på myran
Myran sa: tillsammans kommer vi att kunna transportera en elefant.

Ha det så bra

Inga kommentarer: