söndag, november 16, 2008

Våga drömma och leva

När jag sitter vid datorn och jobbar så brukar jag ha tv:n på och så även tidigare kväll när jag satt och jobbade.
I tv:n kom då leende guldbruna ögon, och jag har sett lite av det tidigare så jag visste vad lite vad det handlade om. Kort sammanfattat så handlar det om Lennart är 23 år, han sjunger som en gud och lever för dansbandsmusiken. Hans stora idol är Christer Sjögren. Nu står han redo att bege sig till Stockholm för att ta det där jobbet som dansbandssångare. Drömmen är på väg att gå i uppfyllelse men det är bara ett problem - Lennart är mörkhyad och Lennarts chanser som färgad dansbandssångare är lika med noll och han får förstås inte jobbet.
Men sen startar han Lennartz och efter en brokig väg så står han slutligen på allsång på skansen och sjunger, där han också träffade Christer Sjögren.
Egentligen skulle jag nog inte alls följt med det ikväll och bytt kanal om det inte var för en sak -det lyckliga slutet.
Lennart levde på en dröm som blev uppfylld och det är viktigt att våga leva ut sina drömmar, för då kan de bli verklighet. Vågar man inte leva ut sina drömmar så förblir det bara drömmar.

Ha det bra

Inga kommentarer: