torsdag, november 20, 2008

Går inte som planerat

Det är flera saker som jag bör göra .....

Sova mera för just nu är mina nätter alldeles för korta, men kvällarna går för snabbt. Jag borde prioritera mer sömn åt mig för just nu känner jag att jag får för lite sömn. Men det finns alltid saker att göra på kvällen och sen så mellan 22-23 på kvällarna kommer det ofta något intressant att se på tv.n.

Mera disciplin ifråga om maten, jag måste skärpa mig där nu för annars måste jag gömma vågen. Jag vet inte vad jag gör för fel men resultatet är inte som jag hoppas på. I ett par år så har det gått bra tills nu.
Men du kan ju träna mer tänker någon då men jag kör så ofta vi for ihop det här hemma. Så träning blir det ändå ca 4-5 i veckan.

Jag trodde inte det om mig att jag skulle bli att tänka på min sömn och kost. Men det är nog det att att jag mått så bra det senaste halvåret både fysiskt och psykiskt. Och det vill jag hålla gärna hålla i.

Strukturera och organisera upp mig lite mera. Jag borde nu börja bestämma mig vad jag egentligen skall göra och inte göra.
Först skulle jag hoppa av ÅIBF och ändå lät jag mig övertalas till att sitta kvar ett år till.
Tyvärr är det lite många sådana exempel just nu.
Skulle jag bara ha mig själv att tänka på så skulle det inte vara bekymmer, men jag har min underbara familj också som jag måste ge mer tid åt.

Jag tror ändå att det är friskhetstecken att jag vet vad jag borde göra. Skulle vara värre om jag inte märkte det alls.
Så nu är det dags att sluta att tänka på vad jag bör göra och börja göra någonting åt det istället.

Ha det bra

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk på att äter du ofta och lite så ordnar sig det mesta vad gäller vikten, förstås också beroende på vad man påtar i sig. Fem-sex mål om dagen så får du igång omsättningen.

Göte sa...

Tack skall tänka på det.
Återkommer ( om jag kommer ihåg ) om ca en månad med kommentar om hur det gått.