fredag, november 07, 2008

Årliga höjdpunkter


I år kommer jag att ha en årlig höjdpunkt här hemma. Vi har vår årliga kräftskiva, nja årliga är det väl inte för ifjol blev det tyvärr ingen.

Men det är ett toppengäng på 12 vuxna som brukar samlas och vi har en fantstiskt trevlig kväll tillsammans.

Det krockar med mycket imorgon och jag vet inte hur jag skall hinna med allt. Men det är simträning på förmiddagen.
Sen skulle jag gärna vilja fara till vår partikongressen en sväng för det är också en årlig höjdpunkt när vi sossar träffas och man kan debattera i en trevlig anda. Lite extra sugen på att hinna till kongressen blev jag när jag läste att den svenska riksdagsledamoten Raimo Pärssinen är där. Raimo lärde jag känna på SDP:s partikongress i Tavastehus i somras och det var en mycket trevlig bekantskap. På bilden så står jag med just Raimo. Så jag måste försöka hinna dit en sväng.

Men man kan inte vara överallt och det är lite pajer som måste lagas och annat som skall göras i ordning.
Så ser någon mig springa runt och inte riktigt vet vart jag skall. Så bekymret är inte att jag inte vet vart målet är, utan jag vet inte vilket mål jag skall ta.
Ha det bra

Inga kommentarer: