torsdag, november 20, 2008

Dialog och kommunikation

Vissa personer borde ta inte åt sig uppdrag som man inte klarar av.
Det jag tänker på är om man skall göra förändringar så bör man hålla det i en dialog med dem som det berör.
Orsaken att jag skriver dialog är att jag ser två grupper och de bör hålla en dialog med varandra.
Nu tänker jag inte skälla på något politiskt parti eller någon politisk reform.
Utan orsaken till det här inlägget är för att när jag ikvällfick höra kring såpan om Finström-Geta församling så blev jag att tänka på hur viktigt det är med information och kommunikation.
Därför om man skall ta åt sig ett uppdrag som kan innebära förändringar och berör enskilda individer så bör man nog göra det i en dialog.
Om man sen inte har den kunskapen att kunna bete sig som folk så skall man nog fundera om man är passlig för det uppdraget.
Gör man reformer i en dialog så kan det vara lättare att förstå varandra. Nu undviker jag ordet kommunikation för det tycker jag låter för opersonligt.
Skall man göra förändringar så måste man vara beredd att stå för dem som och kunna prata om det.

Inga kommentarer: