måndag, juni 30, 2008

Ett år för sent

För 4 år sen så fick jag förfrågan om att sitta med i styrelsen för driftbolaget med det dåvarande namnet Ålands idrott & motionscenter men som nu heter ålands idrottscenter.
Jag tyckte det var en rolig utmaning och jag har verkligen jobbat hårt för att anläggningen skall få en bra start.
Visst har det varit motgångar men de ser jag också som utmaningar som skall klaras av. Det viktiga där har varit att vi har varit en styrelse som jobbat tillsammans. Trots att jag tagit beslut som varit smärtsamma.
Skall man jobba i en styrelse så behöver man verkligen jobba med ett gemensamt mål, men det känns som att det senaste året att styrelsen inte jobbat gemensamt och framför allt inte åt samma håll. Så jag bestämde mig redan i vintras att kliva av Ålands idrottscenter styrelse. Vi hade idag bolagsstämma just för Ålands idrottscenter och trodde att det skall väl inte vara så märkvärdigt.
Men jösses vad fel jag hade, jag sitter med i styrelsen men fick höra om möten och beslut som jag inte fått ta del av. Nå nu är jag inte med i styrelsen längre så inser jag att det är synd att jag inte klev redan för ett år sen. Men man kan inte se i någon kristallkula om hur framtideen skall bli.
Att sitta och jobba ideellt skall kännas bra och det har det inte gjort detta år tyvärr. Men nu har jag klivit av och det intressanta av 4 års jobb så fick jag inte ens ett tack.
Men jag kommer alltid att göra mitt bästa för denna simhall för det är en otroligt bra träningsanläggning som har förutsättningar att lyckas om man satsar rätt.

Ha det bra

Inga kommentarer: