måndag, juni 16, 2008

Bananskal = möjligheter


Ofta så har du ett mål vad du vill eller skall göra ? Visst är det ju så att om skall du gå från punkt A till punkt B så då är det lätt för då behöver du följa vägen som du har utstakad.

Men sen är det väl så att vad vill du göra ? Jag har alltid stakat upp vad jag vill göra i framtiden, men sen öppnar sig nya möjligheter och då brukar jag säga att jag kliver på ett bananskal och nya möjligheter öppnar sig.

Vem trodde att jag helt plöstligt en dag skulle stå som innebandytränare ?

Vem trodde att jag en dag skulle börja med politik och få möjligheten att sitta i Ålands lagting ?

Det där är två exempel som jag kallar för att man stiger på ett bananskal och nya möjligheter öppnar sig.

Det viktiga med nya utmaningar är att du skall se på dem med glädje och inte fruktan.

Jag kommer garanterat en dag att återkomma till detta ämne.

Men det viktiga att stiga på bananskal är att ha bananer hemma och det har vi nästan alltid.


Ha det bra.


Inga kommentarer: