onsdag, juni 25, 2008

Viljornas kamp

Finns det någon gång som du ibland funderar om du skall lyckas vinna kampen. De senaste dygnet har det varit en hård kamp mellan äldste sonen och mig om vem som bestämmer. Jösses vad han har testat mig. Under det senast gångerna så har jag hört många gånger "jag är stor kille nu". Men jösses han är ju bara 4 ½ år.
Jag måste erkänna att det har varit tufft men vi har alltid slutat med en puss och kram. Men jag måste erkänna att det inte är bara en gång som jag funderat de senaste dygnen " klarar jag av att vara en bra pappa".
Men samtidigt så är det underbart att se sonen med sån viljestyrka och jag hoppas att han har det kvar när han blir äldre.
För man skall inte ge med sig hela tiden. Det gäller att ha rätt blandning av vilja och ödmjukhet då kan man kan gå långt.
De här dagarna har jag märkt att båda söner har mycket av vilja, och ödmjukheten skall väl komma senare.
Men nu har jag fått förstärkning igen eftersom frugan kommit hem. Så nu skall vi se vem som vinner :-)

Ha det bra

Inga kommentarer: