tisdag, juni 03, 2008

Partikongress

Väskorna är packade och kostymerna i bilen. Talet skrev jag ikväll så nu är jag på väg till SDP:s partikongress i Tavastehus.
Jag far imorgon med färjan och sen övernattar jag hos svärföräldrarna i Pargas imorgon natt. Tordsdag morgon skall jag vara i Tavastehus och sen på eftermiddagen skall jag framföra min hälsning till SDP:s medlemmar.
Det är viktigt att vi håller en bra kontakt med SDP för vi båda behöver varandra och tillsammans blir vi starkare.
Därför är det en stor ära för mig att få möjlighet att fara till partikongressen.
Sen tycker jag att det är synd att jag inte kan närvara vid röstningen av tilläggsbudgeten på torsdag men man vet redan nu hur det går och det är att regeringspartierna röstar ner eventuella klämmar från oppositionen.
Men jag vet inte om jag får möjlighet och tid till att komma åt att blogga. Så om jag inte får den möjlighet så syns jag här nästa gång ihelgen.

Ha det så bra

Inga kommentarer: