torsdag, juni 26, 2008

Svårt beslut men det är nu taget

Mars 1993 så började jag ett 5 månaders vikariat som fältare. Efter det så det blivit många månader närmare 125 om jag räknat rätt. Det är ett fantastikt roligt yrke och jag har haft fantastiska arbetsvänner där. Jag ni läser rätt med haft, för idag har jag sagt upp mig så lite vemodigt är det en dag som denna. Ja jag vet att jag inte har så många månader kvar i lagtinget. Men vad jag skall göra sen så återkommer jag i augusti om.
Just nu när jag skriver detta så vill jag tillägna inlägget åt alla dessa fantastiska ungdomar man lärt känna som fältare.
Och föräldrar man jobbat nära med för att stötta.
Och alla dessa resor man gjort med kollegor, bara snabbt kommer jag ihåg Pia på motorvägen, Jonas som blir väckt av rökdykare.
Fältarna gör ett otroligt viktigt jobb som inte får ryckas på axlarna åt. Men nu är det Loppan, Sandra, Marcus och Roger som är där och jag kommer alltid att tänka på alla mina år som fältare med ett leende och oj vad jag har utvecklats som person.
Det enda jag just nu kan säga TACK OCH HA DET SÅ BRA !!!

Inga kommentarer: