måndag, juni 23, 2008

EM fri dag

Det kan nog behövas en EM fri dag efter den fruktansvärt tråkiga matchen igår. Men till min stora lycka så vann det lag som försökte spela fotboll i alla fall. Jag kan int förstå mig på italienarna att de orkar slänga sig hela tiden.
Ett tag så tänkte jag på amerikansk foboll igår när jag satt och såg på Italien - Spanien inte för att det var hårt spel utan att jag förstod lika lite vad italienarna höll på med som jag skulle se på amerikansk fotboll. D.v.s. man springer 10 - 15 meter slänger sig på market och hoppas på en fast situation. Trååååkigt.
Har en mycket god vän som sa åt mig idag att man borde nog göra något åt det här med filmningarna inom fotbollen, varför inte visa ut dem 5- 10 min. Det är inte ofta jag vill hålla med honom inom idrotten för han håller på helt fel lag. Det känns hårt att erkänna det men här måste jag nog hålla med honom. Nu när det är EM ledigt så hoppas jag att jag skall ta mig i kragen och lägga mig tidigt för jösses vad jag sovit dåligt sen jag hade mitt sov och magtömmningsdygn.
Annars rådet ett lugn i Winés hem nu den lille herrn sover, den större herrn ser på TV och den jättestore sitter vid datorn.
Ikväll skall jag fara till kommunstyrelsen och frälsa dom med en idé jag har. Så sen är det upp till dem att gå vidare med det eller inte.

Ha det bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller en hacka på Ryssland. Vilka lirare.

Njut av sköna dagar.

Carina

Göte sa...

Yes jag gillar också dem för jag läste att Andrej Arsjavin ligger bra till för mitt Arsenal. Nä jag gilla dem för att de spelar med fart. Men det lutar nog åt ett Tyskt guld men de har överrsakat med en ovanligt offensiv fotboll i år. jag hoppas på Tyskland - Ryssland i final. Då blir det bra match tror jag.
Försöker njuta men lite mycket just nu.
Ha det bra Carina