onsdag, juni 11, 2008

Fotbolls - EM


I många år har jag följt med fotboll och tycker att jag kan lite om det. Men ändå så varje gång det är EM eller VM så har tidningarna sina tips. Och vi har vår familjekamp och är med där. Och vad händer ? Ja matcherna går inte min väg i alla fall. Så nu är det ju som vanligt barnen och frun har mer poäng än mig. Jag vet inte varför jag utsätter mig för att varje gång få höra av någon "att hur känns det att ligga efter frun i EM-tipset?"

Egentligen känns det ganska bra för nu tycker ju hon att fotbollen är intressant. Sen så vill jag ju vara snäll med barnen och låta dem ligga före mig. Så det gäller ju att bjuda på lite för att få se på så mycket fotboll som möjligt. Men jag måste nog bli snällare med min mor. Ja jag brukar fylla i en lapp åt henne. Och den lappen är som jag tycker överraskningslapp så det är mitt fel att hon ligger där hon ligger. Så nästa gång skall hon få en bättre lapp av mig, men om jag vill att hon skall få mycket poäng så borde jag väl låta frun eller barnen fylla i. Men oberoende hur det går i tipsena så spelas det intressanta matcher som man kan följa med varje kväll. Men snart skulle det nog kunna vara uppehåll en kväll så man skulle få gå tidigare och lägga sig en kväll.


Ha det bra.

Inga kommentarer: