måndag, juni 09, 2008

Giro d'Italia känsla


Idag efter självstyrelsefirandet och en god pizza på ÅSS så for jag till min mor och bytte om för att sen cykla hem.

Fram till Gölby så cykla jag tillsammans med min partikollega Carina och vi trampa på bra men sen vid Gölby vände Carina hemåt och jag fortsatte hemåt. Men nästan alltid när jag är ute och cyklar ( på cykel alltså ) så har jag min lilla radio med mig och lyssnar på något, och så även ikväll när jag blev ensam så satte jag på sportradion. Så även ikväll och sen när jag hade ca två km kvar så höll jag ett ganska bra tempo då skulle fotbollsmatchen Holland - Italien börja och de spelade italienska nationalsången och italienska supportrarna sjöng med. WOW !!! Vilken känsla och där låg jag och trampade med en puls på runt 150 och hemlängtan. Ja baske mig om inte det kändes just som jag låg och trampa i backarna i Italien i just Giro d'Italia och italienska supportrarna skulle sjunga fram en.

Okej jag hade en kort cykelkarriär och hann med vissa roliga tävlingar och visst har man drömt då om att tävla någon stor tävling men längre är SFI och ö-spel blev det inte. Men drömmar hade jag. Men det närmaste jag har varit en en stor tävling var nog ikväll. Visserligen så idag så har jag nu lagt tävlandet åt sidan och motionerar men känslan var WOW !!! när jag hörde italienarna sjunga nationalsången. Man kan säga det så här:

- Du ser något och du säger: "Varför?" Men jag drömmer om något som aldrig funnits och jag säger: "Varför inte?"

Så våga drömma.


Ha det bra.

Inga kommentarer: