lördag, mars 01, 2008

Prövningar

Ikväll är det ju uttagning till melodifestivalen och om man ser på artisterna så bör ju det vara bättre än förra veckan för då var det ju riktiga bottennapp. Och gången före det så var det riktigt bra låtar. Men ikväll är ju Linda Bengtzing så då blir det ju en bra kväll. Så alla andra som försöker att PRÖVA komma med till den slutliga melodifestivalen i Belgrad så ge upp, för den platsen går till Linda.
Sen imorgon bitti så så är det många som samlas i sälen för göra en PRÖVNING som en verkligen är en rejäl PRÖVNING och det är Vasaloppet. Tänk er att skida 89 km oj oj imponerande av de som klarar av detta. Själv har jag ju en dröm att försöka att genomföra det någon gång men jag kan ju alltid skylla på våra dåliga vintrar. Men den stora PRÖVNINGEN för mig idag har varit familjens Winé underbara pojkar nämligen Johannes och Alexander. De är inte stora, de är inte gamla men herrejösses varifrån får de energin ? Och just denna dag när frun är på jobb tills imorgon. Så har de har testat allt. Jag såg fram emot när lillebror skulle sova sin eftermiddagslur. Men just idag så valde han att sova 25 minuter WOW !!! Sen har de kört rally idag här inne, Johannes vann sa han. Men högsta ljudet hade Alexander så jag bör nog kolla den ljuddämpen.
Okej just nu är jag så slut så att de nästan känns som jag skulle ha skidat vasloppet, men det är ju två underbara pojkar som vill ha kul.
Jag är slut men imorgon kommer jag att tänka på det med ett leende. De tror jag också vasaloppsåkarna kommer att göra bara de får distans till sin bedrift. Många kommer säkert att säga som jag tror att en god vän säger imorgon. "Aldrig mer" men han säger det av andra orsaker :-)
Dristigt vågat är halvt vunnet

Inga kommentarer: