måndag, mars 03, 2008

ny vecka, ny dag nya möjligheter

Jaha idag sätts lagtinget igång igen så dagen blir full av möten. Bara jag kommer igång här nu så skall jag leta fram bilen i snön :-) Sen så börjar dagen som inte har mindre än 5 möten och plenum i lagtinget. Jag började med politiken för att jag ville vara med och påverka och det känns med alla dessa möten att nu har jag möjligheten till det. Okej lagtinget idag så är det väl mest snack och ingen verkstad just idag. Eftersom vi skall debattera landskapsregeringens redogörelse och de har ju redan gjort sin prioritering. Visserligen är det en remiss och den skall till självstyrelsepolitiskanämnden men inte kommer man att få någon ändring där heller så just idag så är det bara debatt där man får säga vad man tycker men mer än det är det inte.
Men senare idag sen så blir det möten inom kommunen och där är det verkligen där det händer saker och man kan påverka mera.
När jag skulle ställa upp i valet 2003 så var jag skeptisk till att ställa upp i kommunvalet för jag trodde att det bara skulle bli tjafs och inga förändringar. Men så är det inte här i Sund utan tycker vi alla har en positiv anda till förändring om det leder till förbättring. Så även där måste jag tacka Barbro som övertalade mig att ställa upp även i kommunvalet.
Och det är inte så att jag tycker att jag skulle se ner på kommunvalet och därför att jag inte ställde upp utan det som framstått i media så är egentligen mest tjafs och prestige inom det kommunala. Men tack och lov så är det inte så mycket av det inom det kommunala. Tyvärr har det blivit mer av det i lagtinget men där är det ju så att det skall vara partipolitik och man märker av lite surdegar som skall gnälla lite mer. Men jag vill se möjligheter till förändring som leder till förbättring. Därför har jag valt att jobba med politiken. Ha det bra.

Inga kommentarer: