onsdag, mars 26, 2008

Sport Göte

Jaha jag kan konstatera att 37 % tror sig att mitt Brynäs håller sig kvar i elitserien och det tackar jag för. Sen att 37% också inte vet vad Brynäs är så har jag full förståelse för. För det är så att alla kan inte ha samma intressen. Nu råkar jag ha ett våldsamt idrottsintresse men jag har många vänner som inte är intresserad av idrott men med dem har jag annat gemnesamt. Men nu mitt tycka till om idrott. Igår så läste jag i tidningarna att IFFK har värvat två nya spelare som då kommer från fastlandet. Men vänta nu vi har MIFK i ligan och de har ett då ett farmaravtal med IFFK som skall fostra nya MIFK spelare till ligan. Har vi så dåligt med spelare här på Åland att man inte då lyckas hitta hemmaspelare som kan spela i IFFK. För vi får ju inte glömma att vi har Östernäs också som är steget före IFFK om jag förstått allt rätt. Man kan ju inte värva spelare för att bredda träningarna utan det här skall vara spelare som skall lyfta laget.
Men samtidigt så kommer det väl snart spelare från MIFK ner till IFFK som då skall lyfta det laget. Jag får inte det att gå ihop att man går ut och värvar spelare till IFFK. Sen tycker jag det är något som är fel med att vi har oerhört bra spelare som spelar i med Eckerö och Jomala som just var i IFFK. Och sen har vi Hammarland som för 4-5 år sen hade ett farmaravtal med MIFK men sen blev det IFFK istället, snacka om soppa. Är det så att alla lag har sina egna mål och är MIFK och IFFKs framtidsstrategi inte är accepterad i båda lagen eller har man sin egen framtidsstrategi .
Åländsk idrott måste börja lära sig att jobba tillsammans gemensamt och inte ta efter det åländska politiker bakåtsträvande sättet som vi har nu med anti kommunstrategi.
Ha det så bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Öhh... hängde med ett tag i början, men sen tappade jag fullständigt kollen. Begriper inte vad du skriver (hör till den procenten som klickade på "Brynäs - vad är det?). Men vad bra att jag inte behöver veta allt och om jag nån gång behöver veta nåt så är det ju bara att ringa dig!! Härligt!!

Göte sa...

Visst Pia du vet att det är bara ringa mig när som helst. Men min funderingar i inlägget är att måste man värva utifrån som IFFK nu gör. Är en plats i tvåna värd så mycket och vad sänder vi för signaler till våra unga åländska fotbolls spelare.
Ha det bra Pia